Warhammer Quest



Warhammer Quest (w skrócie WHQ) jest swojego rodzaju hybrydą, połączeniem gry planszowej, bitewnej oraz sporej ilości elementów RPG. Wydana została przez firmę Games Workshop, a jej akcja jak sama nazwa mówi osadzona została w uniwersum Warhammer 'a. Podstawowe zasady pozwalają graczom na eksplorację losowo generowanych podziemi, dodatkowo użycie poszerzonych, opcjonalnych zasad pozwala na wprowadzenie szeregu elemtów rodem z gier RPG, w tym nawet udziału Mistrza Gry.



Pierwsze wydanie gry Warhammer Quest ukazało się w roku 1995 po wycofaniu ze sprzedaży jego poprzednika - gry Advanced Hero Quest. W kolejnych latach ukazał się szereg dodatków, rozwijających zasady i wprowadzających do gry nowe postacie i potwory. Dodatek Lair of the Orc Lord zawierał kilka unikalnych figurek Orków, mapy z nimi związane oraz nowe przygody. Analogicznie dodatek Catacombs of Terror zawierał szereg materiałów (figurki, mapy itd) związanych z Undead 'ami. Rozszerzenie Pits and Traps zawierało mapy i karty dotyczące pułapek, dostępne było jednak wyłącznie przez tzw. mail order. Ukazała się również seria tzw. Warrior Packs czyli zestawów zawierających figurki i karty nowych postacii, w które mogli wcielić się gracze. W ciągu około dwóch lat ukazały się następujące Warriow Pack 'i: Imperial Noble, Elf Wardancer, Troll Slayer, Witch Hunter, Pit Fighter, Elf Ranger, Chaos Warrior, Warrior Priest, Bretonnian Knight, wyłącznie za pośrednictwem mail order dostępni byli również Halfling Thief i Kislevite Shaman. Sporo materiałów dotyczących Warhammer Quest ukazało się również w magazynie White Dwarf wydawanym przez Games Workshop. Ta sama firma wydałą również trzy numery magazynu Deathblow w całości poświeconego tej grze.



Gra z zasady przeznaczona jest dla kilku graczy. W wydaniu podstawowym mamy możliwość wcielenia się w 4 różne postacie: Barbarzyńce, Elfa, Czarodzieja i Krasnoluda. W grze udział bierze kilka postacii tworzących drużynę, a celem jest wypełnienie wcześniej ustalonej misji zawierającej określone cele.

Warto dodać, że zasady gry nie narzucają żadnych ograniczen w kwestii składu naszej drużyny, możemy więc stworzyć drużynę składającą się na przykłąd z samych krasnoludów lub barbarzyńców. Musimy jednak pamiętać, że każda postać posiada zestaw unikalnych umiejętności i brak danej postaci w grze uniemożliwi nam ich użycie.

W trakcie rozgrywki mamy możliwość ulepszenia wyposażenia naszych bohaterów. Możemy kupić, zdobyć lub znaleźć szereg broni, pancerzy i przedmiotów ułatwiających dalszą rozgrywkę. Wachlarz dostępnych przedmiotów jest bardzo szeroki począwszy od bandaży, żywności czy najprostszego uzbrojenia, a skończywszy na muszkietach, magicznej bronii i rumakach bojowych.





Nasi bohaterowie zyskują również kolejne poziomy doświadczenia analogicznie do systemów RPG. Rozwój możliwy jest poprzez trening, który opłacić możemy gromadzonymi w czasie rozgrywki pieniędzmi. Zwiększeniu ulegają podstawowe statystyki bohaterów, otrzymują oni również możliwość zdobycia nowych umiejętności czy czarów.

Maksymalnie nasi bohaterowie mogą osiągnąć 10 poziom doświadczenia. Być może przyzwyczajonym do innych gier RPG graczom wyda się to bardzo niską liczbą, jednak osiągnięcie tego poziomu w Quest 'cie wymaga bardzo dużej ilości czasu i pracy. Ašredni poziom naszej drużyny wpływa na to jakich przeciwników spotkać może ona na swojej drodze. Pozwala to zbalansować rozgrywkę tak aby drużyna nie napotykała ciągle zbyt słabych przeciwników lub też przeciwników nie do pokonania.

Skoro jesteśmy już przy potworach warto dodać, że Bestariusz zawarty w podręcznikach do WHQ zawiera bardzo szeroki zestaw monster charakterystycznych dla świata Warhammer 'a (Chaos, Chaos Dwarf, Dark Elf, Orcs&Goblins, Skaven, Undead oraz całą gamę innych potworów).

To jakie potwory napotykamy na naszej drodze generowane są losowo z uwzględnieniem poziomu doświadczenia naszej drużyny. Przykładowo grupa bohaterów na pierwszym poziomie może napotkać bandę goblinów, a grupa doświadczonych bohaterów ma zdecydowanie większą szanse, że na ich drodze stanie na przykład grupa Ogrów lub Szaman Orków na Wywernie.

Podobnie jak kilka innych gier wydanych przez Games Workshop (np. Necromunda czy Blood Bowl) Warhammer Quest nie jest dalej produkowany, figurki i podręczniki do tej gry nabyć możemy już wyłącznie na aukcjach internetowych, często po bardzo wygórowanych cenach. Mimo tego do dnia dzisiejszego Warhammer Quest ma na całym świecie niewielkie ale wierne grono wielbicieli.


Figurek fantasy szukaj w sklepie Gildia Najemników - unikalna oferta i ogromny wybór!


" />