Urban War



Urban War jest szybkim skirmishowym systemem bitewnym osadzonym w konwencji s-f. Odzwierciedla starcia niewielkich oddziałów/drużyn w wojnie o dominację nad planetą Iskandrią. Ašwiat ten jest areną nieustannych konfliktów pomiędzy rywalizującymi frakcjami, a ostatnio także celem najazdu obcych.



Należy wspomnieć, że firma Urban Mammoth jest spadkobiercą części dorobku nieistniejącej już firmy I-Kore. I-Kore był wydawcą osadzonego w tym samym co Urban War świecie, systemu bitewnego Void. Nadal w online shopie Urban Mammoth mamy możliwość zakupu figurek Void. I-Kore był także wydawcą systemu Celtos, do którego prawa wykupiła firma Brigade Models.

W Urban War do wyboru mamy siedem frakcji: The Junkers, the Gladiators, the Triads, VASA, the Viridians, the Syntha, and the Koralon. Jak to zwykle w grach bywa każda frakcja ma swoje mocne i słabe strony i chrakterystyczny wygląd, więc każdy może znaleźć coś dla siebie.



Rozgrywki toczone są zazwyczaj przy mniejszej liczbie modeli, zazwyczaj jest to od 4 do 12 figurek na 30 minutową rozgrywkę. W rozgrywce nacisk położono na działanie poszczególnych modeli, a nie całych oddziałów. System doświadczenia zdobywanego przez żołnierzy pozwala na stopniową zmianę taktyki wraz z rozwojem własnego oddziału. Tak niewielka liczba modeli jest też zdecydowaną zaletą dla polskich graczy, rozpoczęcie zabawy nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a z czasem możemy rozwijać swoje siły.



"System przemiennej aktywacji modeli" pozwala na ruch jednostek przeciwników na przemian, tzn. po wykonaniu ruchu/strzału/walki jednym oddziałem/bohaterem kolejka przechodzi na przeciwnika i tak na zmiane, aż każda z jednostek zostanie aktywowana w danej turze. Pozwola to na dużo dynamiczniejszą i bardziej zaskakującą rozgrywkę niż w większych systemach bitewnych, gdzie każdy gracz wykonuje ruch wszystkimi swoimi oddziałami przed oddaniem kolejki przeciwnikowi. System przemiennej aktywacji jest ostatnio dosyć modny i z powodzeniem stosowany jest w wielu skirmishowych systemach (np. Dark Age). System ten ułatwia także rozgrywki angażujące 3 lub więcej graczy, pozwalając przy tym zachować zbalansowany poziom gry.

Ciekawostką w mechanice są tak zwane "Shock rolls", są to zasady włączające w rozgrywkę nieprzewidziane niepowodzenia i elementy losowe. Słabiej doświadczone jednostki mają o wiele większą szanse na tego rodzaju zdarzenia.

Zdecydowaną zaletą Urban War jest fakt, że pełne zasady, a także bardzo dużo dodatków można bezpłatnie pobrać ze strony wydawcy. Zapraszam do działu Download firm Urban Mammoth.

Przydatne linki:

Urban Mammoth - strona główna.

Oficjalne forum firmy Urban Mammoth.

Okazji cenowych i rzadkich figurek szukaj na Allegro.pl