AE WW II Retro Sci-Fi



W świecie AE-WWII Retro Sci-Fi (Alternate Events World War II) Druga Woja Ašwiatowa nie zakończyła się w 1945 roku, konflikt trwał dalej osiągając jeszcze większe rozmiary. Inwazja Japonii na Alaskę, otwarty konflikt w Ameryce południowej, kompletne zniszczenie Londynu przez ataki rakiet V-4 to tylko kilka punktów czarnego scenariusza tego świata.

Niewielu jednak wie, że sekretna wojna toczy się także na mroźnych pustkowiach Antarktydy. W latach 30-tych XX wieku, Niemcy zagarneły spore tereny tego lodowatego kontynentu. Krążą plotki o tajnych bazach i makabrycznych eksperymentach. Nikt do końca nie wie co Rzesza chce ukryć, jednak losy światowego konfliktu zamiast w walnych bitwach mogą rozegrać się w małych potyczkach pomiędzy grupami, wyszkolonych agentów.

Jak możemy domyślić się z tego krótkiego opisu AE-WWII jest systemem typu skirmish, czyli angażującym od kilku do kilkunastu modeli. Jest to system osadzony w konwencji potocznie zwanej weird war II, która w zmagania światowego konfliktu włącza także elementy okultyzmu, magii, zaawansowanej techniki czy inżynierii genetycznej, zachowując jednak klimat lat 40-tych XX w. Konwencja ta nie jest oczywiście nowością w świecie figurkowym, od dawna możemy już podziwiać naprawdę ciekawe modele Projekt X, a ostatnio także firma West Wind wydała nowy system bitewny i linie figurek w tym klimacie - Secrets of the Third Reich. Przykłady takiej konwencji poza światem wargamingu znaleźć możemy np. w komputerowej grze Wolfenstein czy w znanych może niektórym z Was komiskach z Hellboy'em.

Na dzień dzisiejszy (koniec 2006 roku) dostępne są trzy frakcje: Amerykanie, Niemcy i Rosjanie. Do dwóch pierwszych frakcji kilka dni temu wydane zostały zestawy startowe (Amerykanie - 6 figurek, Niemcy - 7 figurek), do Rosjan narazie dostępne jest kilka pojedynczych modeli, w tym genialne dla mnie figurki snajperów. Zasady narazie w postaci Beta Test Rules można pobrać ze strony Darkson'a. Plik .pdf ma 6 stron i zasady są do przyswojenia dosłownie w kilka minut. Oczywiście świadczy to małym stopniu skomplikowania, co dla niektórych może być minusem, jednak pamiętajmy że jest to beta wersja. Mechanika opiera się systemie punktów akcji i czynności, które dany model/jednostka może wykonać w ramach każdego punktu. System używa kości 6-ściennych. Dla mnie osobiście prostota zasad i szybkość rozgrywki są zdecydowanie zaletą, jednak za największy atut tego systemu uważam figurki.

" /> " />

Przydatne linki:

Darkson Designs - strona główna.

Okazji cenowych i rzadkich figurek szukaj na Allegro.pl