Dark Age: Dragyri Ice Caste - przegląd jednostek.



Poniższy tekst dotyczy sytemu bitewnego Dark Age i jest krótkim przeglądem sił Dragyri Ice Caste i możliwości, które daje nam gra tą frakcją.

Jak wiadomo naród Dragyri powstał z połączenia dwóch odrębnych ras Trueborn/K'tar i Altegranów (Alteghrans). Chcąc najkrócej opisać K'tarl można by powiedzieć, że są to 3-metrowi, muskularni, jaszczuropodobni obcy, będący mistrzami w walce wręcz. Większość swojego życia spędzają na doskonaleniu swoich umiejętności bojowych, w walce posługują się często bronią białą wykonaną ze specjalnych kryształów. Altegranie są z koleji niewielkich rozmiarów, nadrabiają to jednak liczebnością. Ich głównym zadaniem jest wydobywanie najlepszych gatunków kryształów oraz poszukiwanie godnych przeciwników dla swoich władców. Każdy Trueborn otacza się świtą składającą się z altegrańskich niewolników, aby osobiście walczyć tylko z wartymi ich zachodu przeciwnikami. Ma to swoje odzwierciedlenie w zasadach, na każdego wystawionego do walki K'tarla musimy wystawić conajmniej trzech niewolników.

Kasta Lodu (Ice Caste):

Społeczeństwo Dragyri podzielone jest przez szalenie skomplikowany, pełen niuansów i zawiłości system kastowy. Od czasu Wojny o Dziedzictwo (War of Ascension) Dragyri podzielili się na wiele odrębnych, mniejszych i większych kast. Najpoteżniejsze z tych odłamów to cztery kasty żywiołów. Obecnie pretendującą do miana najsilniejszej jest Kasta Lodu. Wzrost jej znaczenia nastąpił krótko po wielkiej bitwie pomiędzy Kastą Ognia i Wody, lata po Wojnie o Dziedzictwo. Wojownicy Wody zostali pokonani i część z nich była niezadowolona ze swoich przywódców. Właśnie ta grupa postanowiła oddzielić się od Kasty Wody i stworzyć nową frakcję. Tak właśnie powstała Kasta Lodu.

Niewolnicy (Slaves):

Jeżeli chodzi o rozgrywkę altegrańscy niewolnicy są bardzo tani w wystawieniu, a spełniają bardzo istotną rolę. Każdy z nich zapewnia swoim Panom dodatkowe bonusy w walce, a także zmiękcza ofiarę zanim do walki wkroczy K'tarl. W grze mamy doczynienia z trzema typami Niewolników: najliczniejsi Spearslaves, atakujący z dystansu Slingslaves i Shardslaves, mogący zinfiltrować teren rozgrywki i zastawić na wroga wredne kryształowe pułapki.



Trueborn/K'tarl:

Wystawiając wojowników K'tarl mamy dosyć duży wybór. Na czele listy znajduje się Luck'kit'kaii the Arbiter of Fate, największy i najpotężniejszy ze wszystkich Trueborn. Swój przydomek uzyskał dzięki wyjątkowej znajomości taktyki, która doprowadziła Kastę Lodu do wielu zwycięstw, przez ponad dwie dekady. Brak mocy psychicznych (Focus) w żaden sposób nie umniejsza jego wartości jako wojownika, jest on w stanie sprostać każdemu adeptowi sztuk psychicznych. W walce posiada umiejętność zadawania sporych obrażeń wielu celom naraz.

Kolejnym dobrym wyborem, szczególnie w średniej wielkości bitwach jest Soul Warden. Wyposażony jest on nie tylko w wachlarz mocy psychicznych ale pozwala nam także na wystawienie Ice Elemental, lodowego kolosa, który jest w stanie zmiażdzyć prawie każdego przeciwnika na swojej drodze.



Kolejni wojownicy Trueborn to Frostbite i Blizzard. Te jednostki można pokrótce opisać jak siła i furia w jednym. Frostbite ze swoimi dwuręcznymi toporami w walce tylko nieznacznie ustępują Arbitrom. Natomiast Blizzard używają na polu bitwy pary bliźniaczych toporów o kryształowych ostrzach. Blizzard są słabiej opancerzeni niż inni K'tarl, przedkładając szybkość nad ochronę.



Death's Device jest prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych wyborów, kosztującym rozsądną ilość punktów. Nie są tak śmiercionośni jak Arbitrowie jednak radzą sobie całkiem nieźle ze swoimi dwuręcznymi mieczami.

Soul Searchers, Wail i Tempest stanowią trzon arsenału Dragyri.



Trueborn preferują walkę wręcz, istnieje jednak kilka jednostek, które zapewnią nam wsparcie w ataku z dystansu. Soul Splitter jest jednostką mającą jeden z większych zasięgów w całej grze, jego ogromna kusza ma na polu walki zasięg 50 cm i dodatkowo sporą szansę na penetracje i zranienie celu. Z kolei broń Shadow Walker'ów posiada o wiele krótszy zasięg jednak dzięki umiejętności Shadowstep, potrafią wydatnie skrócić dystans do swojej zdobyczy.

Grając Kastą Lodu Dragyri mamy do wyboru 18 różnych jednostek. Grając niewielką punktowo grę będziemy mieli badzo bogaty wybór, ilość kombinacji jest wręcz ogromna. Z czasem każdy gracz Dragyri odnajdzie własne ulubione i najbadziej efektywne konfiguracje.

figurki.net

A1ródła:

"A briefieng on the Dark Age gaming system by Dean E Woodard" Fictional Reality # 26

"Dark Age: Genesis Rulebook"