Infinity



Ludzkość jednak ma przed sobą przyszłość...

Wbrew przewidywaniom wielu osób rasa ludzka po prawie dwóch kolejnych stuleciach istnienia nie wymarła ani nie wybiła się w bratobójczej wojnie używając broni masowego rażenia. Można powiedzieć, że dobrze się trzymamy lub nawet, że â?žewoluowaliśmyâ??. Ludzkość kolonizuje już nie tylko pojedyncze planety jak obecnie wyobrażają sobie to naukowcy lecz całe odległe o lata świetlne systemy gwiezdne, przystosowując je do własnych potrzeb.

Wszechświat Infinity the Game

Jeśli myślicie, że utrzymanie równowagi pomiędzy krajami, na jednej planecie ,jest rzeczą niemal niemożliwą to pomyślcie co musi dziać się w sytuacji gdy krajem staje się jedna planeta. Ašwiat Infinity różni się od tego, w którym żyjemy. Mocarstwa takie jak USA czy Rosja â?žpo prostuâ?? przestały istnieć i zostały zastąpione międzynarodowymi federacjami, które rozdzieliły między sobą (nie zawsze w pokojowy sposób) systemy gwiezdne zdatne do zamieszkania.
Drugą, bardzo ważną różnicą jest istnienie czegoś w rodzaju super nowoczesnego ONZ. Jest to O-12, które poza utrzymywaniem kruchej równowagi pomiędzy potęgami, między innymi kontroluje ruchy ogromnych statków międzygwiezdnych â?? Cirkularów. Nie działa ono jednak samo lecz przy współpracy z wszechobecną Sztuczną Inteligencją [A.I.] â?? A.L.E.P.H. Rozgrywka w Infinity the Game toczy się na nowoczesnych polach walki z technologiami przewyższającymi miecz i topór o milenia. W grze biorą udział małe oddziały bojowe po kilka jednostek (osób oraz maszyn) â?? aby rozegrać bitwę potrzebnych jest średnio sześć do ośmiu figur â?? górna granica ilości modeli jest ograniczona jedynie przez możliwości grających i ewentualnie zasady konkursowe..

Rozwiązania jakie w niej spotykamy są rzadkością, jeśli nie ewenementem jeśli chodzi o gry bitewne. Przykładem mogą być zasady (i samo istnienie) dotyczące maskowania â?? nie tylko za pomocą odpowiednich kolorów umundurowania ale także kamuflażu termo-optycznego.

Moje â?žtrzy groszeâ??

System Infinity poznałem już jakiś czas temu, gdy zastanawiałem się jaki bitewniak odpowiadałby mi najbardziej. Przejrzałem dziesiątki stron internetowych, rozmawiałem z wieloma ludźmi i obszedłem nie jeden sklep z figurkami itd. Jednak to właśnie ten system przedstawia się dla mnie najatrakcyjniej. To co można stwierdzić na pierwszy rzut oka to â?žklimatâ?? S-F. W końcu Infinity to gra osadzona w przyszłości. Zbroje zwiększające zdolności żołnierzy, małe i duże roboty, zaawansowana A.I., loty międzygwiezdne, działania hackerów rodem z â?žJohnnyâ??ego Mnemonicâ??aâ??, obce rasy, to jedne z wielu â?žsmaczkówâ?? jakie Infinity serwuje fanom gatunku S-F.

â?žCoś dla siebieâ?? znajdą tu np. ludzie czytający mangi i oglądający anime. Rysunki, które swoją kreską przypominają tę japońską są naprawdę przyjemne dla oka i są dobrą odmianą wobec wszechogarniającej obecności Marvelâ??a. Figury Infinity na pewno przywodzą na myśl jakieś skojarzenia tym którzy oglądali takie wielkie japońskie produkcje jak â?žGhost In the Shellâ?? czy â?žAppleseedâ??. Niejedna osoba prawdopodobnie powie także, że autorzy systemu wręcz â?žściągaliâ?? z tych produkcji. Jednak w świecie, który roi się od rysunków i pomysłów trudno wymyślić jest cos naprawdę nowego. A jednak ekipie Corvus Belli udało się to. Nawiązując przy tym do rzeczy, które zdobędą Infinity wielu fanów.

Historia także znalazła swoje miejsce w tym systemie. Wśród bohaterów, których poczynaniami możemy kierować, obecne są nie tylko fikcyjne osoby jak dobrze znany wszystkim Van Zant z filmu â?žWładcy ogniaâ?? ale także ci, którzy stali się już dla nas legendą - Miyamoto Musashi, Sun Tze, Avicenna (słynny arabski lekarz), Jeanne D'Arc. Prawdopodobnie możemy spodziewać się wypuszczenia kolejnych modeli przedstawiających postacie historyczne czy też legendarne.

Jedną z największych dla mnie zalet jest to ile figurek jest potrzebnych do gry. Tu na jeden oddział (takich można mieć oczywiście więcej) składa się maksymalnie dziesięć modeli, wśród których znaleźć mogą się zarówno członkowie lekkiej piechoty jak i ciężkozbrojni piechurzy czy roboty bojowe.

Ilość wymaganych figur przekłada się oczywiście na koszta, jakie poniesiemy przy zakupie armii. Matematyka, mimo iż jest trudnym (jak dla mnie) przedmiotem ścisłym, w tym przypadku przemawia do nas bardzo prostym językiem â?? lepiej mniej niż więcej.

W Infinity gramy 28 milimetrowymi metalowymi miniaturami bardzo dobrej jakości i świetnej, często rewelacyjnej rzeźbie. Cena za pojedynczą figurę (czasami są dwie ale rzadko) to około 30 PLN. Za podwójny blister tzn. z dwiema lub trzema figurami - to ok. 50 PLN. Za â?žstarterâ?? (który na początek wystarczy do rozgrywania bitew i zapoznania się z systemem - 6 figur) zapłacimy od 90 do 130 PLN. Za â?žboxâ??yâ?? z największymi figurami np. z TAGâ??iem od 110 do 190 â?? ale te naprawdę są potężne i doskonale wyrzeźbione.

Tak więc za przeciętną armię składającą się ze startera i dwóch-trzech innych figurek zapłacimy 160 â?? 190 PLN. Ceny mogą się różnić w zależności od miejsca ich kupowania. Jeśli chodzi o podręczniki itd. to główny podręcznik (na razie wyłącznie w języku angielskim, francuskim i oczywiście hiszpańskim ) można kupić już za 130 zł (wydany w twardej oprawie, kolorowy, na kredowym papierze, wraz z historią świata gry, opisami nacji, listami armii, znacznikami, wzornikami i listami broni). Jednak nie jest on koniecznie potrzebny do rozgrywania pierwszych walk.

W niektórych pudełkach znaleźć możemy skróty zasad w języku angielskim, który podobnie jak inne potrzebne uzupełnienia zasad (oprócz rzecz jasna głównego podręcznika) ściągnąć można za darmo z podanych poniżej stron internetowych. Dla tych, którzy chcieliby poznać bliżej tę grę, a niestety nie znają języka angielskiego, hiszpańskiego czy francuskiego mam dobrą wiadomość â?? obecnie prowadzone są prace nad tłumaczeniami na język polski, strona internetowa będzie dostępna w naszym ojczystym języku już prawdopodobnie pod koniec drugiego kwartału roku 2008, natomiast podręcznik będzie można zakupić w czwartym kwartale 2008 lub na początku 2009.

Przyszedł czas na przedstawienie frakcji, które dostępne są graczom:

Najpotężniejszą federacją jest Pan-Oceania. W jej władaniu znajduje się największa liczba planet. Gospodarka działa niczym dobrze naoliwiona, a ciągły rozwój technologiczny pozwalają na istnienie najbogatszego, społeczeństwa o najwyższej stopie życiowej w Ludzkiej Strefie. Pan-Oceania jest mieszanką różnych kultur, społeczeństwem tworzonym przez potomków mieszkańców Indii, Polinezji, częściowo Europy oraz Ameryki Południowej. Zachowali oni i dalej rozwijają najlepsze demokratyczne i socjalne dokonania swoich przodków. Duma prowadzi Pan-Oceanię naprzód, a przy pomocy zaawansowanych technologii, potężnej gospodarki i armii może zdziałać naprawdę wiele.



Zaprzysięgłym wrogiem Pan-Oceanii, jest Yu-Jing, federacja powstała z narodów Dalekiego Wschodu zjednoczonych pod sztandarem tego, co niegdyś było Chinami. Azjatycki Tygrys za wszelką cenę dąży do przewyższenia pod każdym względem Pan-Oceanii, jak i innych frakcji. Zdeterminowanie i duma towarzyszące im od zamierzchłych czasów pozwala na osiąganie coraz lepszych wyników w każdej dziedzinie życia. Dominacja jest jedynym celem Yu-Jing - mieszaniny feudalnego imperializmu i reżimu komunistycznego.



Kolejną frakcją jest Haqqislam, zasiedlający tylko jeden system gwiezdny - Bourak. Odrzuciwszy fundamentalizm, który powodował więcej złego niż dobrego i przysparzał swoim wyznawcom opinii barbarzyńców, Haqqislam odwołuje się do złotych lat islamu, gdy ten sięgał do humanizmu, filozofii i był nierozerwalnie połączony z naturą. Właśnie taka filozofia umożliwiła tej frakcji opracowywanie coraz to doskonalszych biotechnologii oraz sposobów terraformowania, które stały się głównym atutem Haqqislamu. Można pokusić się o stwierdzenie, że nigdzie indziej w Ludzkiej Sferze nie ma lepszych uczelni medycznych i planetologicznych niż na Bourak.



Nomadowie to lud, zbieranina indywidualności które postanowiły odciąć się od zależności rządzących Ludzką Sferą. Podróżują w trzech ogromnych statkach kosmicznych: Tunguska (handel informacjami oraz przechowywanie ich), Corregidor (niesamowicie uzdolnieni inżynierowie) oraz Bakunin (handel wszystkim co egzotyczne i nielegalne). A?ycie Nomadów to wieczna podróż, która mimo oczywistej cechy, jaką jest brak stałego domu mimo wszystko ma swoje plusy.



Ariadna to potomkowie Kozaków, Amerykanów, Szkotów i Francuzów, którzy składali się na załogę jednego z pierwszych statków kolonizujących odległe światy. Statek ten niestety zaginął w tunelu czasoprzestrzennym i ostatecznie uznany został za stracony. Wszyscy ci ludzie znaleźli się na wrogiej, odizolowanej planecie nazwanej Dawn, z dala od Ziemi i swoich korzeni. Dzięki silnej woli przetrwania mimo niesprzyjająch warunków rozwinęli twardą, lecz niskotechnologiczną cywilizację. Dopiero niedawno udało im się skontaktować z Ludzką Sferą. Usiłują teraz uzyskać status porównywalny z innymi frakcjami i zdobyć miejsce dla siebie. Jednak może okazać się to bardzo trudne zadanie przy ciągłych naciskach ze strony pozostałych ludzkich potęg próbujących zdominować ten młody, choć zdeterminowany naród.



Wszechświat jest ogromny a zagrożenia czają się wszędzie. Ludzka Sfera zajęta wewnętrznymi konfliktami zdaje się nie zauważać zagrożenia, które schowało się â?žpod latarniąâ??. Połączona Armia (ang. Combined Army) obcych ras zjednoczona przez Wyewoluowaną A.I. to prawdopodobnie największe zagrożenie dla ludzkości z jakim ta kiedykolwiek miała do czynienia. Technologia, którą dysponuje Combined Army przewyższa wszystko co do tej pory widzieli ludzie a konflikt pomiędzy rasami dopiero co się rozpoczął.

Jak grać?

Tak jak pisałem wcześniej Infinity the Game jest grą nowatorską więc zasady gry mogą na początku być trudne do zrozumienia. Podstawowym â?žnarzędziemâ?? gry oprócz modeli jest kość dwudziestościenna która decyduje o wynikach akcji. System rzutów dzieli się na:

- normalne (test umiejętności gracza)
- â?žtwarzą w twarzâ?? (przeciwnicy razem wykonują test, osoba z wyższym wynikiem wygrywa).

Gracze wystawiają armie, w których każda grupa może liczyć maksymalnie dziesięć modeli. Liczebność i rodzaje jednostek w jednostkach i armiach wystawianych przez graczy do pojedynku ograniczane są przez punkty â?? każda figura w zależności od rodzaju i wyposażenia posiada inną wartość. Przed każdą rozgrywką uzgadniana jest granica punktowa dla danej bitwy. Kiedy zdecydujemy już jakie jednostki i gdzie zostaną rozstawione dochodzi do pojedynku. Jak określić kto, ile razy i co może zrobić? Tu obowiązuje system puli rozkazów.

Na każdego żołnierza w danej grupie gracz ma do dyspozycji rozkaz, który może wydać dowolnemu żołnierzowi z tej samej grupy. Każdy rozkaz, który wydamy swojemu żołnierzowi, może spotkać się z reakcją, jeśli przeciwnik wyda Automatyczne Rozkazy Reakcji każdemu swojemu wojownikowi, który widzi (czasem nawet nie musi widzieć) tego, który wykonuje rozkaz.

Infinity oferuje nam wiele innych, pomysłów jak:

- modyfikatory trudności trafienia w zależności od: odległości do celu, zasłony wykorzystywanej przez przeciwnika
- wykorzystywanie kamuflażu, o którym wspominałem wcześniej
- pojedynki elektroniczne przy wykorzystaniu specjalnych jednostek - hackerów
i wiele innych.

Sama gra jak i uniwersum Infinity zostały stworzone w Hiszpanii przez twórców z firmy Corvus Belli - http://www.corvusbelli.com.

Oficjalną stroną ItG jest -

http://www.nomadarachne.com/infinity_ENG/, nowa oficjalna strona ItG (wersja beta â?? link może ulec zmianie) w ciągu najbliższych tygodni strona ma być dostępna także po polsku.

Nowe forum oficjalne (anglojęzyczne):
Forum Infinity the Game

blog â?žfirmowegoâ?? malarza Infinity i genialnego artysty - Angela Giraldeza:

http://www.studiogiraldez.blogspot.com/ .

Strony fanowskie

-niemiecka: http://www.o-12.de,

-francuska:http://www.infinitylejeu.org/

Strona polskiego e-zineâ??a Maya Network News, poświęconego Infinity i science fiction:

http://www.akhadsite.fxsystem.pl/

Inne, z pewnością przydatne linki:

Skrót zasad po polsku:

http://www.infinitythegame.com/fotos/060706212810_PL_QSR.pdf

Pełne zasady (BETA) po angielsku:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061013174423_RulesEnglishVersion_.pdf

Tabela broni:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215161346_Weapons_ENG_PF.pdf

Wzorniki/znaczniki:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061124105033_Temp_MarkersENG.pdf

Listy armii:

Ariadna:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215161934_Ariadna_ENG_PF.pdf

Pan-Oceania:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215161526_PanOceania_ENG_PF.pdf

Haqqislam:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215164052_Haqqislam_ENG_PF.zip

Yu-Jing:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215161705_YuJing_ENG_PF.pdf

Nomads:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215163931_Nomads_ENG_PF.zip

Combined Army:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215164321_CA_ENG_PF.pdf

Mercenaries:

http://www.infinitythegame.com/fotos/061215164446_Mercs_ENG_PF.pdf

Online'owy army builder:

http://www.devilteam.com/infinity/army/english

Zachęcam więc do zapoznania się ze światem Infinity i do gry. Być może spotkamy się kiedyś na placu boju.

Mateusz â?žSamaelâ?? Kluba


Poprzednią, starszą i krótszą wersję tekstu o Infinity możecie znaleźć TUTAJ.